Twitter status

Beachvollybal scheveningen met SH-Jong @ Fonk Beach https://t.co/rddLYhvKEm
19-08-2017 - 9:29

Terug van goede vakantie

Ik ben net terug van een geweldige vakantie, 3 weken in Frankrijk. Eerst 5 dagen in de Jura geweest. Daar hebben we veel rond gekeken, maar het weer was niet lekker. Dus veel binnen geweest, en soms geluk om buiten rond kijken. Bootritje, museum ingegaan, stukje gewandeld ook beetje in de regen. Na 5 dagen zijn we verder gaan rijden naar het zuiden aan de kust van de Middellandse zee. Daar waren ook onze vrienden, die bleven 2 weken op de camping. Het weer was daar heerlijk, veel zon, maar wel heel veel wind en hard! Ik kon daar dus lekker gaan vliegeren. Later ging het niet lekker, toe bleek dat de vlieger kapot. (hij was niet goed in elkaar gezet)

We zijn met onze vrienden (totaal met z’n 10en) een dagje naar Barcelona geweest, in Spanje. Eerst moesten we een eind reizen, dikke 2u. We kwam tegen de middag aan. We hadden een kaartje voor een speciale toeristisch bus, een dubbeldekker met open dak, dat tot begin avond geldig was. Kon je uitstappen en rond gaan kijken, dan weer instappen en meerijden naar de volgende bezienswaardigheid. We zijn bij hele oude kerk wezen kijken, de bouw was al ruim honderd jaren geleden begonnen en nu nog steeds niet klaar is. En naar stadion van FC Barcelona, daar kon je rondkijken (zonder rondleiding, dus zelf rond lopen). Er is een foto gemaakt, daarop sta ik samen met mijn broer met de beker van de Champions League Daarna reden we naar het gezellige centrum, waar we hapje gingen eten. Na het eten, moesten we eind terug lopen naar de garage waar onze auto’s geparkeerd waren. De busstations waren al gesloten, waardoor we eindje moeten lopen (vermoeiend zeg!)

Eindelijk bij auto terecht gekomen. Daarna waren we verdwaald toen we uit Barcelona probeerden te komen, dat heeft wel een uurtje geduurd. Daarna ging het ritje wat vlotter rijden dan op de heenweg, het was namelijk in de nacht kwamen en we kwamen dus ook heel laat thuis (rond 3u).

De vrienden zouden 14 dagen blijven, maar plotseling zijn ze eerder naar huis gegaan door omstandigheden met het werk van een van de kinderen en verkeerd ingeplande vakantiedagen. :sad:
Toen waren wij een dagje alleen, daarna moesten wij ook weer gaan inpakken en stukje verder rijden, waar een collega van papa woont en bleven we 3 nachten logeren. Daar hebben we zijn grote huis met heel veel land kunnen zien, wel anderhalf uur er omheen gelopen! (zo groot dus) Ik heb op de motermaaier gezeten en heb zelf een stukje gereden, erg leuk! En naar een leuk plaatsje geweest, gaan rond kijken, en voor rest lekker ontspannen in de grootste tuin! ;-)

Na 3 dagen zaten onze vakantie erop, en moesten we weer naar NL rijden. We hadden gepland dat we ergens zouden overnachten in Frankrijk. De reis ging toch wat vlotter dan we dachten. Bij Paris bedachten we toch naar huis te gaan rijden, dat duurde nog 5/6 uur rijden. We kwamen rond 3u thuis, en we waren half 9u vanmorgen vertrokken.

Het vakantie was gewoon heerlijk, lekker uitgerust, wel een vermoeiende reis. We hebben totaal rond de 4000 km’s gereden!

Laat een reactie achter

Admin © Cooltennis.nl | Anja v. Steenbrugge | 2004 - 2017 | Design: Avsdesign.nl